Editorial |
| |
| |
| |
Artigos |
| |
| · Fifty Years After Angicos Paulo Freire, Popular Education and the Struggle for a Better World that is Possible Torres, Carlos Alberto
|
| |
| · Coloniality and Insurgency: Contributions for a Latin American Pedagogy Streck, Danilo R.; Moretti, Cheron Zanini
|
| |
| · The University and the epistemological pluri-diversity: the construction of knowledge in terms of other non-western centered epistemological paradigms Tavares, Manuel
|
| |
| · The University of international integration of the Afro-Brazilian Lusophony: Building a bridge between Brazil and Africa Gomes, Nilma Lino; Vieira, Sofia Lerche
|
| |
| · Paulo Freire and the University Romão, José Eustáquio
|
| |
| · Physics Teacher’ Education and Physics teaching research in freirian approach: considerations about educational practice problem-posing process Sutil, Noemi; Carvalho, Lizete Maria Orquiza de; Alves, João Amadeus Pereira
|
| |
| · Equity in Cuban Higher Education: Achievements and Challenges Tristá Pérez, Boris; Gort Almeida, Amelia; Iñigo Bajos, Enrique
|
| |
| · Universidad Nacional Agraria La Molina-Peru: social inclusion and social discrimination Chávez Achong, Julio
|
| |
Depoimentos |
| |
| · Nota Introdutória Santos, Eduardo; Tavares, Manuel
|
| |
| · O Trabalho Coletivo como Princípio Pedagógico Gadotti, Moacir
|
| |
| · Paulo Freire e a Educação Superior Romão, José Eustáquio
|
| |
Diálogos |
| |
| · O pensamento de Paulo Freire: suas implicações na Educação Superior Santos, Eduardo; Tavares, Manuel
|
| |
Documento |
| |
| · Nota Introdutória Santos, Eduardo; Tavares, Manuel
|
| |
| · La crítica de la pedagogía domesticante: un dialogo con Paulo Freire Universidad Nacional Autónoma de México (UNAM), Cidade do México, 1984
|
| |
Recensão |
| |
| · Dicionário Paulo Freire Freitas, Ana Lúcia Souza de
|
| |
Teses |
| |
| |
| |