SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 issue34Emotive forms of persuasive discourseThe advertising discourse that incite fear and superstition author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Media & Jornalismo

Print version ISSN 1645-5681On-line version ISSN 2183-5462

Abstract

BARROSO, Paulo. Retórica dos afetos: publicidade, sedução e verdade. Media & Jornalismo [online]. 2019, vol.19, n.34, pp.143-154. ISSN 1645-5681.  https://doi.org/10.14195/2183-5462_34_10.

A publicidade frequentemente provoca o pathos e estimula reações emocionais (como medo, patriotismo, culpa, pena, alegria, satisfação, etc.) para conseguir o que quer. Considerando a habilidade retórica e a proliferação de anúncios publicitários nas sociedades ocidentais contemporâneas, este artigo analisa esses discursos onipresentes, sedutores e afectivos. Seguindo uma abordagem teórica e reflexiva, o objetivo é discutir e compreender o poder da retórica em explorar a sedução e provocar afetos nas estratégias publicitárias.

Keywords : engano; publicidade; retórica; sedução; verdade.

        · abstract in English | Spanish     · text in English     · English ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License