SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 número34A Publicidade face aos novos contextos da era Digital: privacidade, transparência e disrupçãoSmartphones: o sistema nervoso da comunicação líquida índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


Media & Jornalismo

versão impressa ISSN 1645-5681versão On-line ISSN 2183-5462

Resumo

PRATA, Nair et al. Positioning of young Brazilian radios in social networks: interactivity strategies and actions. Media & Jornalismo [online]. 2019, vol.19, n.34, pp.47-63. ISSN 1645-5681.  http://dx.doi.org/10.14195/2183-5462_34_4.

Brazilian radio, inserted in the new media ecology, faces diverse challenges, assuming different configurations in front of the scenario of constant technological development. Given the context, this article turns its attention to the positioning on Facebook of three Brazilian radio stations, namely Radio Mix, Rádio Jovem Pan and Radio Transamérica. Using the methodology of content analysis in social networks and the comparative case study (Yin, 2001), the objective is to understand the main strategies of posting and engagement used by the broadcasters to capture the attention of the audience in social networks. The results point to the lack of strategy and low engagement in fanpages. None of the analyzed stations builds an effective process of interaction in their social networks, predominating the participation, characteristic of the young radio of the years 1990.

Palavras-chave : young radio; social networks; interactivity; expanded radio; Brazil.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons