SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 issue34May the Force be with you - the challenges of advertising in the new communicational galaxyPositioning of young Brazilian radios in social networks: interactivity strategies and actions author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Media & Jornalismo

Print version ISSN 1645-5681On-line version ISSN 2183-5462

Abstract

CADIMA, Francisco Rui. A Publicidade face aos novos contextos da era Digital: privacidade, transparência e disrupção. Media & Jornalismo [online]. 2019, vol.19, n.34, pp.35-46. ISSN 1645-5681.  https://doi.org/10.14195/2183-5462_34_3.

O tempo que corre está a complexificar-se extraordinariamente onde justamente julgávamos que se iria tornar mais transparente. A Internet e a economia digital estão a tornar-se cada vez mais um verdadeiro “data industrial complex”, uma caixa de Pandora de consequências insondáveis. O que se passa com a publicidade digital é apenas um esboço do problema, sendo certo que as primeiras consequências estão aí à vista no sistema de media, que continua a sufocar por falta de receita e de tráfego na web. Este texto é um contributo para aprofundar esta reflexão.

Keywords : blockchain; publicidade digital; internet; privacidade; segurança.

        · abstract in English | Spanish     · text in Portuguese     · Portuguese ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License