SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 número30Planos de igualdade de género nos media: para uma (re)consideração do caso portuguêsFeminina e não feminista: a construção mediática do backlash, do consumo e dos pós-feminismos índice de autoresíndice de assuntosPesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


Media & Jornalismo

versão impressa ISSN 1645-5681versão On-line ISSN 2183-5462

Resumo

ROSS, Karen. Women in decision-making structures in the european media. Media & Jornalismo [online]. 2017, vol.17, n.30, pp.63-69. ISSN 1645-5681.  https://doi.org/10.14195/2183-5462_30_4.

The small number of women occupying senior positions in media organisations has been a cause for concern for several decades. The article presents the main results of a research aimed to explore women's penetration of top level management across a range of large media organisations, both public sector and privately-owned in the EU and Croatia. The project also analysed how senior women actually experience their media workplace and what kinds of gender-equality and/or women-focused policies are in place in those organisations. From the resulting data the project developed a set of indicators, also presented here, which would be adopted by the Council of the European Commission.

Palavras-chave : Women's status in media; women and media organisations; gender in decision-making.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons