SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.16 número28Percursos da formação superior do jornalismo radiofónico em PortugaliNOVA Media Lab: do “choque de futuro” a um ecossistema de inovação digital índice de autoresíndice de assuntosPesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


Media & Jornalismo

versão impressa ISSN 1645-5681versão On-line ISSN 2183-5462

Resumo

GALVAO JR., L.C.. Luso-Brazilian Radio Journalism: the typifications of convergence in teaching models of FCSH/UNL and ECA/USP. Media & Jornalismo [online]. 2016, vol.16, n.28, pp.55-68. ISSN 1645-5681.  https://doi.org/10.14195/2183-5462_28_3.

The digital context leads Journalism to reconfigurations not only in media context, but also in classrooms, where teachers develop actions dedicated to promoting the adherence of teaching to reality. The existence of these initiatives motivated this study that analyses the inclusion of the convergence phenomenon in Radio Journalism education in Portugal and Brazil. The methodological model of case studies is used involving the disciplines “Atelier de Jornalismo Radiofónico”, from Journalism branch of the Faculdade de Ciências Sociais e Humanas da Universidade Nova de Lisboa (FCSH/UNL), and “Radiojornalismo e Projetos em Rádio”, from Journalism course of the Departamento de Jornalismo e Editoração da Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo (CJE-ECA / USP). It was noted in the study the adoption of activities that highlight the technological convergence, in the Portuguese case, and the content convergence, in the Brazilian case, showing approximation of pedagogical actions to the practice of Radio Journalism

Palavras-chave : Communication; Education; Radio Journalism; Convergence.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons