SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.10 número2As TIC na formação inicial de professores: Representações de práticas de formação de formadoresConceções sobre as noções de justiça e de tribunal em crianças dos 6 aos 10 anos: a voz das crianças índice de autoresíndice de assuntosPesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


Da Investigação às Práticas

versão On-line ISSN 2182-1372

Resumo

ANTAO, Joana et al. All rights: evaluation of a promotion program of citizenship and human rights in foster homes. Invest. Práticas [online]. 2020, vol.10, n.2, pp.26-49. ISSN 2182-1372.  https://doi.org/10.25757/invep.v10i2.213.

The Tudo aos Direitos programme aimed to improve the civic participation of children and teenagers living in foster homes, namely concerning Citizenship and Human Rights. The implementation of this pilot-programme included personal development sessions with 43 children and teenagers living in four foster homes. For the second stage of the project, the team resorted to a peer education methodology. The results achieved with the children and teenagers directly involved in the programme show a significant statistical increase of the knowledge about Human Rights (Z=-2.07, p=.03), together with a higher number of Human Rights mentioned (Z=-4.29, p=.000). A statistically significant improvement was also suggested in the Cognitive Autonomy subscale of the Adolescent Autonomy Questionnaire (Z= 2.85, p =.004). The implementation of the programme led to new and important mechanisms of institutional participation in foster homes e.g. the establishment of children and teenagers/ associations and the implementation of review books.

Palavras-chave : Civic Participation; Human Rights; Residential Care.

        · resumo em Português | Francês | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons