SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.5 número2Desenho Universal para a Aprendizagem: Construindo práticas pedagógicas inclusivas índice de autoresíndice de assuntosPesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


Da Investigação às Práticas

versão On-line ISSN 2182-1372

Resumo

FERREIRA, Marco  e  HORTA, Inês Vasconcelos. Leitura: Dificuldades de aprendizagem, ensino e estratégias para o desenvolvimento de competências. Invest. Práticas [online]. 2015, vol.5, n.2, pp.144-154. ISSN 2182-1372.

The mastery of reading is extremely important for scholar acquisitions. However a significant number of students present specific learning disabilities in reading processes, which interfere with the overall process of teaching and learning. This article aims to review the factors associated with specific learning disabilities in reading processes and suggest strategies to promote effective teaching, namely, at phonemic awareness and reading fluency levels, indicating methodologies and activities that can be implemented in the classroom.

Palavras-chave : specific learning disabilities; learning of reading; phonemic awareness; reading fluency; strategies for the teaching of reading.

        · resumo em Português | Francês     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons