SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número10Nascer é envelhecer: uma perspetiva demográfica evolutiva e territorial na construção do futuro de PortugalCaracterizando as invasões por Acácias Australianas na Bacia do Rio Arouce desde 1960 usando a distribuição das espécies, a história do uso do solo e as condicionantes físicas: implicações à invasibilidade índice de autoresíndice de assuntosPesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


GOT, Revista de Geografia e Ordenamento do Território

versão On-line ISSN 2182-1267

Resumo

MOCO, Susana; VENTURA, José  e  MALHEIRO, Manuela. Climate change and environmental education: pedagogy tool to practice. GOT [online]. 2016, n.10, pp.233-240. ISSN 2182-1267.  https://doi.org/10.17127/got/2016.10.011.

Given the demonstrations of changes of the climate system, it is fundamental that all entities, including school, promote the understanding of the problems the world is facing today and acknowledge the individual responsibility and the importance of collective action in the exercise of a responsible citizenship. Education for Sustainable Development is imperative both in the syllabus of the first school years as well as in a lifelong learning perspective, in formal and informal teaching/learning situations. Educational games are a stimulating option and can be used in daily school life, on the basis of scientific accuracy of the topic. In this work we will focus on how by creating and applying an educational game, you can lead a student/teenager/citizen to think, and strengthen his/her knowledge, acknowledging that we all are part of the problem and, at the same time, the solution to it.

Palavras-chave : Citizenship; Environmental education; Climate change; Sustainable Development.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons