SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número23Uso del modelo de aprendizaje inverso para mejorar materiales educativos universitariosResíduos de Serviços de Saúde (RSS): Uma abordagem qualitativa índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


RISTI - Revista Ibérica de Sistemas e Tecnologias de Informação

versão impressa ISSN 1646-9895

Resumo

ARIAS, Juan; CONTRERAS, Juan Ángel; ESPADA, Rafael Martín  e  MELO, Malena. Validation of questionnaire for evaluating the effects after the introduction of mobile gamification learning system in higher education. RISTI [online]. 2017, n.23, pp.33-45. ISSN 1646-9895.  http://dx.doi.org/10.17013/risti.23.33-45.

This paper details the validation work of a satisfaction questionnaire in order to be able to measure the impact of the introduction of mobile gamification learning system in higher education. Specifically, the validation work has been carried out by Spanish and Ecuadorian experts, specialized in ICT, education and university technology areas. webQDA software has been used to perform a qualitative analysis of answers and comments given by the experts, then allowing the introduction of new questions and modifying some of the original ones with the aim of obtaining a validated satisfaction questionnaire

Palavras-chave : Satisfaction Questionnaire; Qualitative analysis; Gamification.

        · resumo em Espanhol     · texto em Espanhol     · Espanhol ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons