SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número20Construindo um ambiente de curadoria para engajar o cidadão em histórias noticiosas: um caso da metodologia ADRB-learning, Recursos Educativos Digitais e Ensino Profissional: Uma estratégia de apoio ao desenvolvimento da Prova de Aptidão Profissional índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


RISTI - Revista Ibérica de Sistemas e Tecnologias de Informação

versão impressa ISSN 1646-9895

Resumo

CONTRERAS-ESPINOSA, Ruth S.; EGUIA-GOMEZ, Jose Luis  e  ALBAJES, Lluis Solano. Involving elementary teachers in the design of a serious game through action-research methodology and co-creation. RISTI [online]. 2016, n.20, pp.115-130. ISSN 1646-9895.  http://dx.doi.org/10.17013/risti.20.115-130.

Serious games are tools that can support school learning. This paper describes a project that involves elementary teachers in the design of a serious game through Action-Research methodology and Co-creation. The project resulted in a serious game to promote work on elementary education level competencies. The game, called "Dolors Aleu", is focused on basic skills for 8-11 year-old children. The paper presents the research work carried out by a group of researchers in collaboration with elementary teachers from Barcelona, Spain. We argue that Action-Research with Co-creation is a useful first step for serious game designers.

Palavras-chave : Serious Games; Co-creation; Competences; Action Research; Primary Education.

        · resumo em Espanhol     · texto em Espanhol     · Espanhol ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons