SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número19Impasse aos Desafios do uso de Smartphones em Sala de Aula: Investigação por Grupos FocaisO Manual de Utilizador de um Software de Análise Qualitativa: as perceções dos utilizadores do webQDA índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


RISTI - Revista Ibérica de Sistemas e Tecnologias de Informação

versão impressa ISSN 1646-9895

Resumo

VOSGERAU, Dilmeire Sant’Anna Ramos; POCRIFKA, Dagmar Heil  e  SIMONIAN, Michele. Association between the technical analysis of the content and the cycles of codification: possibilities from Atlas.ti software. RISTI [online]. 2016, n.19, pp.93-106. ISSN 1646-9895.  http://dx.doi.org/10.17013/risti.19.93-106.

This article analyses the possible association of different techniques of analysis, when there are several sources of data in the same project, such as interviews, written productions and quizzes, which produce qualitative information. It is done by the association of the technique of content analysis (Bardin, 2010) alongside with the cycles of codification (Saldaña, 2013) applied in the ATLAS.Ti. software. The study revealed that this association potentiates the methodological creativity of the researchers and allows new discoveries through articulation of different possibilities of codification, answering with greater qualitiative details the matters of the research. Besides, we highlight that, the application of these indexes suggested by Bardin (2010) in both cycles of codification proposed by Saldaña (2013) allowed a better systematization of the process of codification, lessening the subjectivity, due to the steps and criteria clearly enunciated.

Palavras-chave : qualitative research; qualitative data analysis; content analysis; Atlas.TI..

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons