SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.11 número3Relação entre atividade física e desportiva, níveis de IMC, perceções de sucesso e rendimento escolarPacientes com a Doença de Parkinson são capazes de melhorar seu desempenho em tarefas virtuais do Xbox Kinect®: “uma série de casos” índice de autoresíndice de assuntosPesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


Motricidade

versão impressa ISSN 1646-107X

Resumo

FERNANDES, Marcos Gimenes; NUNES, Sandra Adriana Neves; SILVA, Gidafle Gama  e  FERNANDES, Helder Miguel. Psychometric properties of the Brazilian version of the Physical Education Teaching Processes Questionnaire. Motri. [online]. 2015, vol.11, n.3, pp.59-67. ISSN 1646-107X.  https://doi.org/10.6063/motricidade.3804.

The present study aimed to: i) translate and adapt to the Brazilian context (semantic equivalence /conceptual and content validity) the Physical Education Teaching Processes Questionnaire; and ii) examine its psychometric properties (factorial validity and fidelity). The sample consisted of 301 students (140 males and 161 females) of two public schools of Bahia, aged between 12 and 18 years (M = 16.35 , SD = 1.73) . The internal consistency and factorial validity of the instrument were analyzed using Cronbach's alpha and confirmatory factor analysis (CFA), respectively. The reliability of the factors varied between .54 and .78. The results of the CFA indicated that the original version (20 items and 6 factors) Physical Education Teaching Processes Questionnaire showed good structural adequacy. These results suggest that the Brazilian version of the instrument has adequate psychometric properties for use in the Brazilian school context

Palavras-chave : validity; reliability; questionnaire.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons