SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número10As Parcerias Público-Privadas em Portugal. Lições e RecomendaçõesInvestimentos em meio ambiente, responsabilidade social e desempenho econômico-financeiro de empresas no Brasil índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


Tékhne - Revista de Estudos Politécnicos

versão impressa ISSN 1645-9911

Resumo

PINHO, Isabel; REGO, Arménio  e  KASTENHOLZ, Elisabeth. Factores satisfacientes e insatisfacientes dos utilizadores de websites: Um estudo de caso. Tékhne [online]. 2008, n.10, pp.51-71. ISSN 1645-9911.

The study aims to identify satisfiers and dissatisfiers factors of website customers such as perceived by the members of a Portuguese University. It is inspired in the Herzberg’s classic bifactorial model of motivation, which was transposed by Zhang and von Dran (2000) to the analysis of (dis)satisfaction with websites. A sample comprising 252 individuals was collected. Results suggest that, though some factors induce both satisfaction and dissatisfaction, some are clearly satisfiers, whereas others are dissatisfiers. The empirical evidence suggests that website builders must not only avoid dissatisfying factors, nor mainly focus on those aspects leading to satisfaction, but rather act on both factors. 

Palavras-chave : Internet; bifatorial model of satisfaction; users’ satisfaction; websites quality.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )