SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número15Bondade, Altruísmo e Cooperação. Considerações evolutivas para a educação e a ética ambientalA presença de sujeitos culturais negros no contexto do ensino superior e a afirmação de suas identidades índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


Revista Lusófona de Educação

versão impressa ISSN 1645-7250

Resumo

PAVAN, Ruth. Curriculum and multiculturalism: reflections for the training of educators. Rev. Lusófona de Educação [online]. 2010, n.15, pp.125-135. ISSN 1645-7250.

This article is a result of a research project associated with the Graduate Studies Program in Education of the Dom Bosco Catholic University. Its goal is to understand the reflection on the school curriculum made by basic education teachers and, on the basis of the results, to discuss the need for multicultural training. It starts with a discussion of teachers’ reflections and highlights the various approaches to the school curriculum in the history of education.Then it characterizes the educators’ reflection in its relation to the curriculum and concludes by emphasizing the need for multicultural training.

Palavras-chave : Curriculum; training; reection.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )