SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número6A experiência coletiva como fonte de aprendizagens nas lutas do movimento sem terra no BrasilEstudos de caso revelam efeitos socio-pedagógicos de um programa de formação de professores índice de autoresíndice de assuntosPesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


Revista Lusófona de Educação

versão impressa ISSN 1645-7250

Resumo

SCOCUGLIA, Afonso Celso. Paulo Freire’s curricular reflections . Rev. Lusófona de Educação [online]. 2005, n.6, pp.81-92. ISSN 1645-7250.

This paper aims to grasp the relationships involving knowledge, learning and the curriculum within Paulo Freire’s political-pedagogical thought. To achieve that, guiding questions of his intervention will be dealt with, particularly those revealing curricular reflections about processes of knowledge, problem-posing education, the move from candour to criticism which signals awareness, the educator’s training, the working classes’ right to knowledge, school management and autonomy. These reflections evidence the strength and opportunity of Freire’s pedagogical contributions and legacy as a counterpoint to a more and more ‘top-to-bottom’ standardised and hegemonic education.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )