SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número37Ordem Patriarcal de Gênero, Mediação e Serviço SocialViolência sexual e consumo de substâncias psicoativas: podem os contextos festivos ser educativos? índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


Ex aequo

versão impressa ISSN 0874-5560

Resumo

MENDOZA, Ilsa Mendoza  e  HENRIQUEZ, Susan Sanhueza. Perceptions of Gender Equity in Students of a Teacher Training Program. Ex aequo [online]. 2018, n.37, pp.129-142. ISSN 0874-5560.  http://dx.doi.org/10.22355/exaequo.2018.37.09.

The main objective of this study was to analyze the perceptions of gender equity in students who are pursuing a degree on education in a Private University in Chile. A qualitative exploratory study was developed, using grounded theory for the analysis of the data. The results indicate that participants of this study recognize a structure of gender inequality. Also, they see themselves reproducing some gender stereotypes. This type of findings makes the need to deconstruct stereotypes based in gender issues to promote pedagogical practices that encourage greater gender equity in the classroom.

Palavras-chave : Gender; equity; teacher training programs; pedagogy.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Espanhol     · Espanhol ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons