SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número36Diversidade de Género na Infância e Educação: Contributos para uma Escola Sensível ao (Trans)GéneroA inexpressiva representação feminina nas academias científicas brasileiras e no prêmio Nobel índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


Ex aequo

versão impressa ISSN 0874-5560

Resumo

OLIVEIRA, Catarina Sales  e  MENDES, Andreia. Playing gender: socialization and equality in pre-school education. Ex aequo [online]. 2017, n.36, pp.167-186. ISSN 0874-5560.  http://dx.doi.org/10.22355/exaequo.2017.36.10.

The research focused on gender socialization in pre-school. It aimed at observing the process of gender socialization in a class whose educator had recently done a training workshop on gender and citizenship. By triggering a qualitative methodology, the study took place in one pre-school class of a private institution. The results suggest that socialization is shaped according to gender roles, which in the institution studied is connected to a traditional logic. Action and educational practices reflect some degree of gender and citizenship awareness but still far from an effective promotion goal.

Palavras-chave : Gender equality; gender roles; gender socialization; pre-school education; equalitarian pedagogy.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons