SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número36Questões de género no contexto italiano contemporâneo: Uma análise focada na educação informal e propostas para uma abordagem sensível ao género através de dimensões intergeracionais e interculturaisBrincar ao género: Socialização e igualdade na educação pré-escolar índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


Ex aequo

versão impressa ISSN 0874-5560

Resumo

SALEIRO, Sandra Palma. Gender diversity in childhood and education: Towards a (trans)gender-sensitive school. Ex aequo [online]. 2017, n.36, pp.149-165. ISSN 0874-5560.  http://dx.doi.org/10.22355/exaequo.2017.36.09.

This article focuses on the gender diversity in childhood and youth, aiming to map the difficulties and disadvantages faced by children and young people with diverse identities and gender expressions in the course of their school career. More than three dozen of trans(gender) adults were interviewed, describing their experiences as children and young people. Corroborating what has been found in other studies, the results point out to a panorama of strangeness, helplessness and even violence in school, which stress the need to implement measures specifically aimed at this problem, as well as its incorporation into tools and initiatives to fight sexism and gender stereotypes.

Palavras-chave : Gender diversity in childhood; transgender; education; educational policies.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons