SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número36Para uma visão complexa do bullying homofóbico: Desocultando o quotidiano da homofobia nas escolasDiversidade de Género na Infância e Educação: Contributos para uma Escola Sensível ao (Trans)Género índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


Ex aequo

versão impressa ISSN 0874-5560

Resumo

BRAMBILLA, Lisa; POZZEBON, Giulia  e  RIZZO, Marialisa. Gender in contemporary italian context: A focus on informal education and proposals for a gender sensitive approach through intergenerational and intercultural dimensions. Ex aequo [online]. 2017, n.36, pp.133-148. ISSN 0874-5560.  http://dx.doi.org/10.22355/exaequo.2017.36.09.

Italian context, where the educational system, lacking an intentional gender education and a gender-sensitive approach, risks to contradict its most essential finalities: the promotion of equal opportunities and active citizenship. This paper, according with the transformative vocation of pedagogical research, explores the risks and opportunities of informal gender education. After a theoretical introduction, intergenerationality and interculturality are suggested as dimensions whose exploration facilitates a better understanding of the complexity of the contemporary gender order, opening up new possibilities to challenge it.

Palavras-chave : Informal gender education; intentional gender education; intergenerational relationships; intercultural relationships.

        · resumo em Português | Francês     · texto em Inglês     · Inglês ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons