SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.31 número1Fratria: Tratamento parental diferenciado e estados emocionais negativosConsiderações éticas na investigação com vítimas de violência e de crime índice de autoresíndice de assuntosPesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


Psicologia

versão impressa ISSN 0874-2049

Resumo

MONTEIRO, Lígia et al. Factorial Structure of the PPBS Portuguese Version for Preschool Teachers. Psicologia [online]. 2017, vol.31, n.1, pp.17-36. ISSN 0874-2049.  https://doi.org/10.17575/rpsicol.v31i1.1157.

The Preschool Play Behaviour Scale (PPBS) is an 18-item questionnaire describing children’s behaviours during free play, in the presence of their peers. It aims, mainly, to differentiate different types of non-social behaviours. The goals of this study were to translate and test the factorial structure of the PPBS and its psychometric proprieties. Sixty preschool teachers described the behaviors of 369 children (166 girls), with ages ranging from 36 to 60 months. All attended private pre-school programs in the district of Lisbon/Portugal. A four model factorial structure: Reticent behaviour, Solitary-Passive behaviour, Solitary-Active behaviour, Social Play seems to fit when age and sex groups are considered.

Palavras-chave : Non-Social-Behaviours; Preschool; Factorial Structure; Preschool Teachers.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons