SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 número1Interacção mãe-filho e qualidade da vinculação em crianças com alterações neuromotorasUm estudo longitudinal de quatro crianças com síndroma de Down: Análise dos efeitos da adaptação das mães, da Interacção mãe-criança e das formas de apoio precoce no desenvolvimento das crianças índice de autoresíndice de assuntosPesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


Psicologia

versão impressa ISSN 0874-2049

Resumo

SERRANO, Ana Maria; PEREIRA, Ana Paula  e  CARVALHO, Maria Leonor. Child's learning opportunities in natural environments: Family and comunity. Psicologia [online]. 2003, vol.17, n.1, pp.65-80. ISSN 0874-2049.  https://doi.org/10.17575/rpsicol.v17i1.439.

The purpose of this paper is to present a revision of the recent theories and research efforts done by Dunst and his collaborators concerning children's learning opoortunities in their natural environments. These authors sustain that children's full participantion in community life should occur in ways that transmit ability rather than disability in order to make lives of children with special needs and their families more inclusive, and simultaneously helping them to learn and develop. In the first part of the article we briefly present an overview of the conceptual bases of Dunst's model and then we present some strategies described by Dunst and his collaborators to help the identification of natural learning environments, and how these aspects can be used by early intervention professionals to improve child and family outcomes.

Palavras-chave : Necessidades educativas especiais; elaboração de mapas de recursos da comunidade; actividades contextualizadas.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons