SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 número1Construcionismo social, discurso e géneroEfeito das crenças nas diferenças entre sexos na percepção e no julgamento das práticas familiares índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


Psicologia

versão impressa ISSN 0874-2049

Resumo

SAAVEDRA, Luísa. Success and failure at school: the importance of socioeconomic status and gender. Psicologia [online]. 2001, vol.15, n.1, pp.67-92. ISSN 0874-2049.

This study attempts to verify if there is any truth behind the commom public opinion that girls are better students than boys. Assuming a gender perspective, we departed from the idea that neither the category "girl" nor the category "boy" are homogenous Therefore, in this study, we considered both sex and socioeconomic background of the students as possible explanations for their school results. Statiscally we have compared: (1) boys and girls from the same socio economic background and of different socioeconomic background; (2) girls from different socio economic backgrounds and boys from different socio economic backgrounds. The results of this study are discussed in relation with the theorethical assumptions, as well as the implications for policies of equal opportunities in education.

Palavras-chave : Sucesso escolar; género; classe.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons