SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número2Uma abordagem multimétodo do desenvolvimento pessoal com estudantes do ensino superior: Contributos da investigação e da intervençãoA experiência de estágio académico: Oportunidades de formação e desenvolvimento do estudante índice de autoresíndice de assuntosPesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


Psicologia

versão impressa ISSN 0874-2049

Resumo

DIAS, Graça Figueiredo  e  FONTAINE, Anne Marie. Developmental differences among students who seek and do not seek psychological/psychiatric support. Psicologia [online]. 2000, vol.14, n.2, pp.225-234. ISSN 0874-2049.

The construction of autonomy, the capacity to establish love relationships, and self-esteem consolidation arc late adolescents' and young adults' developmental tasks. This study analyses differences between young people having and not having sought psychological/psychiatric support within the last year, with respect to their degree of resolution of those tasks, and to their depressive mood level. With this purpose, two scales evaluating autonomy construction and three scales evaluating the capacity to establish love relationships, developed by the authors, as well as Rosenberg's global self-esteem scale and Zung's depression scale were applied to a sample of 525 university students from different higher education establishments in Lisbon. The results show the existence of significant differences in all such variables. The implications for psychological intervention with university students are studied.

Palavras-chave : Aconselhamento; desenvolvimento; estudantes universitários.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons