SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.serIII número8A visão da família sobre a experiência de ter uma criança gastrostomizadaTendências de pesquisas brasileiras sobre mulheres mastectomizadas índice de autoresíndice de assuntosPesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


Revista de Enfermagem Referência

versão impressa ISSN 0874-0283

Resumo

PAULA, João Miguel Pulquério de. Parenting styles, emotional intelligence and the enfant terrible: relationships, implications and reflections. Rev. Enf. Ref. [online]. 2012, vol.serIII, n.8, pp.155-162. ISSN 0874-0283.  https://doi.org/10.12707/RIII1203.

There is strong scientific evidence supporting the close relationship between the educational style, and practices associated with it, as key predictors and determinants of psychosocial development of children and adolescents. The objective of this paper is to understand the influence that parenting has, especially the emotional component and control in the acquisition of emotional and social skills of the young. The methodology consisted in a critical reflection on the literature review carried out. It is concluded that the authoritative style, a parental praxis that maximizes emotional intelligence, with emphasis on proper supervision and moderate disciplinary methods is fundamental to the development of emotionally competent adults preventing, this way, behavioral problems such as internalizing or externalizing.

Palavras-chave : child rearing; emotions; control; behavior.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons