SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número82O campo universitário português: transformações e disputas entre 1988 e 2015Mitos, perceções e atitudes face aos resultados combinados em Portugal: um estudo com ênfase nos árbitros e adeptos índice de autoresíndice de assuntosPesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


Sociologia, Problemas e Práticas

versão impressa ISSN 0873-6529

Resumo

EGREJA, Catarina. Teaching sociology as a discipline in courses from other areas: the perspective of teachers and principals. Sociologia, Problemas e Práticas [online]. 2016, n.82, pp.125-143. ISSN 0873-6529.  https://doi.org/10.7458/SPP2016827449.

The present article seeks to help update what we know about Sociology’s place in Portuguese higher education - not as a primary academic field, but rather when mobilised by other courses and areas. After surveying the information in curricular plans, the author looks at how the discipline fits into the general framework of other courses and how useful people find it, with interviews of a number of senior staff (coordinators / teachers) from different courses and institutions. The outcome shows that although Sociology is valued in such contexts, it still faces various obstacles.

Palavras-chave : Sociology; higher education; multidisciplinarity; ISCED.

        · resumo em Português | Francês | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons