SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.32Inserção profissional dos licenciados em Direito: da formação académica ao acesso às profissões reguladasA Ciência Biomédica e o Processo Civilizador índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


Sociologia

versão impressa ISSN 0872-3419

Resumo

CARDOSO, Inês; BATISTA, Paula  e  GRACA, Amândio. Narratives about Physical Education teacher education in practicum context. Sociologia [online]. 2016, vol.32, pp.125-145. ISSN 0872-3419.  http://dx.doi.org/10.21747/0872-3419/soc32a6.

This paper aims to capture the internal view of cooperating teacher about the reconstruction of the professional identity of three Physical Education preservice teachers. The selfdialogs reported in the logbook evidenced that the relationships require emotional balance between proximity and distance, making it easier to achievement of increased autonomy; and the reconstruction of the practical knowledge integrated the individual biographies, the knowledge construct in the initial teacher education, and the practice experiences

Palavras-chave : transformative identity; community of practice; narratives of self.

        · resumo em Português | Francês | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons