SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.32Professional transition of Law graduates: from academic training to the entrance into legal professionsThe Biomedical Science and the Civilizing Process author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Sociologia

Print version ISSN 0872-3419

Abstract

CARDOSO, Inês; BATISTA, Paula  and  GRACA, Amândio. Narrativas acerca da formação de professores de Educação Física em contexto de prática supervisionada. Sociologia [online]. 2016, vol.32, pp.125-145. ISSN 0872-3419.  https://doi.org/10.21747/0872-3419/soc32a6.

Este estudo pretende captar o olhar interno de uma professora cooperante sobre a dinâmica da comunidade de prática na reconstrução da identidade profissional de três estagiários de Educação Física. Os autodiálogos registados em diário de bordo evidenciaram que a relação professora cooperante-estagiários requer alternância entre proximidade e distância, facilitando a conquista de uma autonomia crescente; e que a reconstrução do conhecimento prático integra as biografias individuais, o conhecimento construído na formação e as experiências práticas

Keywords : identidade transformadora; comunidade de prática; narrativas do self.

        · abstract in English | French | Spanish     · text in Portuguese     · Portuguese ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License