SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.28 número2Tensões de uma professora de 1º ano de Espanhol num programa de imersão bilingue ‘two-way'Inclusão no Ensino Superior: Perceções dos estudantes com Necessidades Educativas Especiais sobre o ingresso à universidade índice de autoresíndice de assuntosPesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


Revista Portuguesa de Educação

versão impressa ISSN 0871-9187

Resumo

FREITAS, Erika Lourenço de  e  RAMALHO-DE-OLIVEIRA, Djenane. Critical thinking in the context of clinical practice: The need to reinvent pharmacy education. Rev. Port. de Educação [online]. 2015, vol.28, n.2, pp.231-250. ISSN 0871-9187.

In order to understand how pedagogical practices influence pharmacy students' development of critical thinking skills, we used critical ethnography and the methods of participant observation, focus groups and in-depth interviews with students and faculty from one of the top ten Colleges of Pharmacy in the United States. The results that emerged from two semesters of fieldwork engagement suggested that the traditionally taught pharmaceutical knowledge isn't enough to prepare pharmacy students for clinical practice. Besides the ability to retrieve information, pharmacy education can benefit from the incorporation of experiential learning and the pharmaceutical care philosophy and theoretical framework into the curriculum to prepare pharmacists to provide direct patient care. The knowledge that emerged from this study will allow educators to design learning activities to more effectively develop these essential skills in our future caregivers.

Palavras-chave : Pharmacy education; Clinical practice; Pharmaceutical care; Qualitative research.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Inglês     · Inglês ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons