SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.28 número2Concepções sobre desenvolvimento infantil na perspectiva de educadoras em creches públicas e particularesPensamento crítico no contexto da prática clínica: A necessidade de reinventar a educação farmacêutica índice de autoresíndice de assuntosPesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


Revista Portuguesa de Educação

versão impressa ISSN 0871-9187

Resumo

ESTRADA, Patricia López  e  CHACON, Ana María. A teacher´s tensions in a Spanish first grade two-way bilingual immersion program. Rev. Port. de Educação [online]. 2015, vol.28, n.2, pp.211-229. ISSN 0871-9187.

This study describes a bilingual teacher´s tensions in a Spanish first grade two-way immersion classroom. Drawing on Hatch´s (2002) inductive analysis, in the form of domain analysis, the study data came from two teacher interviews during the 2009-2010 school year. Findings indicated that the bilingual teacher holds strong beliefs about the importance of providing students with opportunities to explore the minority language (Spanish). Yet the teacher struggles with various linguistic and academic tensions while accomplishing such task. This study calls attention to the struggles of juggling English and Spanish in the setting of two-way bilingual immersion contexts.

Palavras-chave : Two-way immersion programs; Bilingual education; Second language learning.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Inglês     · Inglês ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons