SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.28 número2A formação musical do professor especialista nos CEIP galegosAvaliação da implementação da Educação Sexual em contexto escolar, na região do Algarve: A perspetiva de atores educativos responsáveis pela Educação para a Saúde/Educação Sexual índice de autoresíndice de assuntosPesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


Revista Portuguesa de Educação

versão impressa ISSN 0871-9187

Resumo

LEMES, Núbia Cristina dos Santos  e  CEDRO, Wellington Lima. Mathematics teachers in teaching algebra activities: Appropriations of the historical-cultural theory. Rev. Port. de Educação [online]. 2015, vol.28, n.2, pp.133-154. ISSN 0871-9187.

This article aims to present the evidence of the appropriations of a group of mathematics teachers who, discontent with the situation of teaching algebra, participated in a training course. In this course, teachers had contact with the cultural-historical theory and guiding activities. This is a qualitative study which used a teaching experiment carried out with a group of mathematics teachers in Basic Education. The main results of this research indicate the importance of training activities that enable teachers to put up a movement of meaning production to learn and teach algebra in a proposal that understands mathematical knowledge as a historical and cultural product.

Palavras-chave : Teacher education; Teaching algebra; Historical-cultural theory.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons