SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.28 número2Colaboração entre professores e autoeficácia docente: Que relações?Professores de Matemática em atividade de ensino de álgebra: Apropriações da teoria histórico-cultural índice de autoresíndice de assuntosPesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


Revista Portuguesa de Educação

versão impressa ISSN 0871-9187

Resumo

FERNANDEZ, Rocío Chao; VAZQUEZ, Mª Dorinda Mato  e  PENA, Vicente López. The musical training of teachers in CEIPS in Galicia. Rev. Port. de Educação [online]. 2015, vol.28, n.2, pp.111-131. ISSN 0871-9187.

One of the main concerns of the countries that lead off PISA rankings is teachers' training, as someone's degree title cannot confirm their efficacy as a professional or a warranty of the quality of their work. The scarce musical training of students that have accessed different Schools of Education in Galicia during the past few years has lead us to analyze the causes and consequently to find out what is the training of the teachers in charge of the music subject in primary education schools (CEIP). We have made a questionnaire with a sample of 124 teachers, 112 of which teach in public centers, 12 in public-private. The results may help professionals to improve and approach differently their educational actions.

Palavras-chave : Teachers' training; Musical education; Primary education; Galicia.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Espanhol     · Espanhol ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons