SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.28 número1Manuais escolares de Ciências Naturais de 8º ano em Portugal e estrutura conceptual do PISA 2006Variáveis pessoais e socioculturais de diferenciação das expectativas académicas: Estudo com alunos do Ensino Superior do Norte de Portugal e Galiza índice de autoresíndice de assuntosPesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


Revista Portuguesa de Educação

versão impressa ISSN 0871-9187

Resumo

FONSECA, Jesuína et al. Feedback in teaching practice: A workshop for teachers. Rev. Port. de Educação [online]. 2015, vol.28, n.1, pp.171-199. ISSN 0871-9187.

The use of feedback in the classroom can promote the quality of teacher-student relationships, student academic involvement and achievement, even though teachers may not always use it in the best way. In this article we describe the development and evaluation of a workshop designed to enhance teacher knowledge and skills in the use of feedback strategies. Twelve teachers participated in the workshop. Reports and reflections of teachers reveal that participation in the workshop potentiated greater awareness and more appropriate use of feedback strategies. A long-term workshop, that integrates specific objectives related to feedback strategies and reflection sessions interspersed with application work in the classroom, can promote participants' involvement, knowledge and skills in the use of these strategies. It can also result in greater involvement and learning by these teachers' students.

Palavras-chave : Teacher education; Teacher feedback; Feedback strategies and effects; Workshop.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons