SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.24 número2Prolegómenos sobre o processo de transformação capitalista da actividade educativa nos níveis básico e secundário de escolaridadeAs vivências e percepções dos actores na formação inicial de professores: a figura do supervisor cooperante índice de autoresíndice de assuntosPesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


Revista Portuguesa de Educação

versão impressa ISSN 0871-9187

Resumo

CARVALHO, Maria João. Multirationality in the organisational context of schools. Rev. Port. de Educação [online]. 2011, vol.24, n.2, pp.33-57. ISSN 0871-9187.

The study of rationality in educational organisations, particularly schools, has decision making as an underlying problem. The denial of a monistic and absolute conception of rationality opens up the possibility of distinguishing among various forms of rationality. Such a possibility presupposes a multiple focused framework in the study of schools viewing both bureaucratic and anarchic models as a theoretical account that integrates differing sorts of power.

Palavras-chave : Decision; Bureaucratic rationality; Multirationality.

        · resumo em Português | Francês     · texto em Português     · Português ( pdf )