SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.20 número1O lugar das diversidades e das cidadanias na Sociologia da EducaçãoEstado-nação, educação e cidadanias em transição índice de autoresíndice de assuntosPesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


Revista Portuguesa de Educação

versão impressa ISSN 0871-9187

Resumo

CARDOSO, Clementina Marques. Governing education, national diversity and globalised citizenship in the Great-Britain. Rev. Port. de Educação [online]. 2007, vol.20, n.1, pp.47-76. ISSN 0871-9187.

This is an introductory contribution to the issue of social diversity aimed at demonstrating the use of classifications as an instrument of social policy and the importance of classifications as a component of processes of governance and management of social diversity in the Great-Britain. The second part of the article highlights the problems of using classifications and their consequences and discusses the main characteristics of and the contradictions present in the debate relating to the problematic of managing social diversity.

Palavras-chave : Categorisation; Knowledge; Education standards; Multiculturalism; Social policies.

        · resumo em Português | Francês     · texto em Português     · Português ( pdf )