SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.35 número2Impacto da regulação de emoções no trabalho sobre as dimensões de Burnout em psicólogos: O papel moderador da autoeficáciaAvaliação breve da psicossintomatologia: Análise fatorial confirmatória da versão portuguesa do Brief Symptom Inventory 18 índice de autoresíndice de assuntosPesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


Análise Psicológica

versão impressa ISSN 0870-8231versão On-line ISSN 1646-6020

Resumo

SALINAS-QUIROZ, Fernando et al. Atribuições, estilos e práticas no cuidado de crianças em creches mexicanas. Aná. Psicológica [online]. 2017, vol.35, n.2, pp.203-211. ISSN 0870-8231.  https://doi.org/10.14417/ap.1256.

In child care settings, providers’ psychological characteristics are significantly associated with child care quality in terms of their behavior and interactions with children. It appears that teachers matter for quality through a variety of possible paths: experience, education and credentialing, or attitudes. The aim of the present study was to evaluate the correlation between attributions/projections (both, positive and negative) and parenting beliefs and practices in a sample of 34 Professional Secondary Caregivers. Psychological characteristics (attitudes) were assessed with the Maternal Attribution Scale and the Parent Behavior Checklist. Parenting beliefs correlated with negative attributions and parenting practices with positive attributions. The challenge for lawmakers and policy practitioners is to create recruitment and promotion mechanisms that focus not only in education and credentialing, so child care quality is guaranteed.

Palavras-chave : Childcare; Attributions of intentionality; Parenting beliefs and practices; Education quality.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons