SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.33 número4O impacto das memórias de vergonha na adolescência: A escala de Centralidade do AcontecimentoPretest of images for the beauty dimension índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


Análise Psicológica

versão impressa ISSN 0870-8231

Resumo

CONBOY, Joseph et al. Escala de perceção dos alunos sobre a sua identificação escolar: Construção e estudo psicométrico. Aná. Psicológica [online]. 2015, vol.33, n.4, pp.439-452. ISSN 0870-8231.  http://dx.doi.org/10.14417/ap.1016.

The present study describes the process of construction and psychometric study of a scale that measures elementary and high school student perceptions about their level of school identification. The questionnaire was administered to 1089 students attending the 6th, 7th, 9th and 10th grades in continental Portugal (median age=13 years). One random subsample was submitted to exploratory factor analysis (n1=354); a second was submitted to a confirmatory factor analysis (n1=388). Analyses yielded three dimensions: (a) Intrinsic Valuing, α=.74; (b) Practical Valuing, α=.74; and (c) Belonging and well-being, α=.78. The scales are useful and appropriate for evaluating students’ perceptions about their school identification.

Palavras-chave : Compulsory education students; School identification; Scale construction.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons