SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.32 número1Caso República e a retórica nos discursos políticos: Um estudo descritivo índice de autoresíndice de assuntosPesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


Análise Psicológica

versão impressa ISSN 0870-8231

Resumo

CRUZ, Vitor. Desenvolvimento cognitivo e aprendizagem da matemática. Aná. Psicológica [online]. 2014, vol.32, n.1, pp.127-132. ISSN 0870-8231.  https://doi.org/10.14417/ap.839.

The great concern of the present article is to fit filogenetic and ontogenetic the development of the mathematics, fitting it in the context of the hierarchy of the language. Thus, we will start for pointing out the mathematics or the quantitative language as culminating the dynamics evolution of the language. Then, we will make reference to the development of the quantitative language, supporting us for such in one theory of cognitive development, which, as it is known, it is organized from the concrete for abstract. Next, it will be our intentions make one brief reference to the different components or areas of the mathematics, particularly the Arithmetic. To finish, we will relate some concerns that must be underlying to the process of instruction or education of the mathematics.

Palavras-chave : Cognitive development; Language hierarchy; Math; Number sense.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons