SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.30 número4Observação das interacções educador-criança: Escala de interacção do prestador de cuidadosEducação parental com famílias maltratantes: Que potencialidades? índice de autoresíndice de assuntosPesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


Análise Psicológica

versão impressa ISSN 0870-8231

Resumo

AZEVEDO, Andreia Fernandes; SANTOS, Maria João Seabra; GASPAR, Maria Filomena  e  HOMEM, Tatiana Carvalho. A perturbação de hiperatividade/défice de atenção em idade pré-escolar: Especificidades e desafios ao diagnóstico e intervenção. Aná. Psicológica [online]. 2012, vol.30, n.4, pp.387-403. ISSN 0870-8231.

With this literature review we intend to characterize AD/HD in preschool children. In the last years this diagnosis is increasingly being made under the age of 5, stressing the need for a better clarification of early identification and diagnosis. The use of the Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (DSM) in preschool years has been subject to debate, due to the risk of overdiagnosis and overpathologizing developmental problems that might be transitory. Through the study of early indicators of risk involved in different pathways of AD/HD, we can answer more appropriately to early signs of hyperactivity and provide early intervention. This paper addresses the main areas to be evaluated and instruments available, as well as the main scientific evidences and practical guidelines on assessment and intervention in preschool ADHD.

Palavras-chave : AD/HD; Developmental trajectories; DSM; Early risk indicators; Preschool.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons