SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.30 número4Scaffolding verbal materno no âmbito de uma tarefa de elicitação narrativa em crianças de idade pré-escolarA perturbação de hiperatividade/défice de atenção em idade pré-escolar: Especificidades e desafios ao diagnóstico e intervenção índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


Análise Psicológica

versão impressa ISSN 0870-8231

Resumo

CADIMA, Joana; LEAL, Teresa  e  PEIXOTO, Carla. Observação das interacções educador-criança: Escala de interacção do prestador de cuidados. Aná. Psicológica [online]. 2012, vol.30, n.4, pp.373-386. ISSN 0870-8231.

The Caregiver Interaction Scale (CIS) is an observational measure designed to assess the quality and content of the teacher’s interactions with children in terms of sensitivity, harshness, and permissiveness. This scale has been extensively used in research and it has shown to capture important aspects of the interactions. This study intends to provide an overview of the CIS, as well as to present its psychometric properties, using a Portuguese sample of 115 first grade classrooms. The results show good validity and reliability. In addition, the results suggest that teachers tend to develop positive, highly engaged interactions with children.

Palavras-chave : Caregiver; Educational contexts; Interactions; Observational systems.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons