SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.29 número3Perfis de aprendizagem de estudantes do ensino superior: Abordagens ao estudo, concepções de aprendizagem e preferências por diferentes tipos de ensinoRepresentações de vinculação na infância: Competência verbal, estabilidade e mudança índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


Análise Psicológica

versão impressa ISSN 0870-8231

Resumo

SILVA, Ana Cristina  e  RIBEIRO, Véronique. Erros ortográficos e competências metalinguísticas. Aná. Psicológica [online]. 2011, vol.29, n.3, pp.391-401. ISSN 0870-8231.

Research carried out in several orthographies confirmed the influence of phonological and morphological awareness in orthographic performance. Our aim is to analyse how phonological and morphological awareness are connected with different types of orthographic misspelling of 2nd and 4th grade children and clarify the nature of the relation between phonological and morphological awareness and misspelling on words with contextual restrictions misspelling on words with morphological restrictions and misspelling on regular words. Our results show significant negative and moderate correlations between phonological awareness and the 3 types of misspellings. The same kinds of correlations were obtained between morphological awareness and misspelling on contextual words and misspelling on morphological words. There were not found any correlation between morphological awareness and phonetic misspellings.

Palavras-chave : Morphological awareness; Orthography; Phonological awareness.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons