SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.28 número2O papel dos pais na execução de planos de carreira no Ensino Secundário: Perspectivas de pais e de estudantesEducação, diferença e psicologia índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


Análise Psicológica

versão impressa ISSN 0870-8231

Resumo

MARTINS, João Batista. A importância do livro Psicologia Pedagógica para a teoria histórico-cultural de Vigotski. Aná. Psicológica [online]. 2010, vol.28, n.2, pp.343-357. ISSN 0870-8231.

This work aims to present an analysis on book’s Lev S. Vigotski entitled Educational Psychology published in 1926, with the objective of identifying some elements that it allows us to characterize your scientific project for the psychology. Like this, along the analysis, we established an approach of Vigotski with the Marxism and with the dialetic, indicating the intention of Vigotski in building a psychology taken root in the historical materialism and dialetic and that such proposition was already idealized in the beginning of your career, among 1917-1923. We located the book Educational Psychology while a paradoxical work because to the same in time that throws the bases for a new psychology, it doesn’t stop pointing your transitory character.

Palavras-chave : Educational Psychology; Historical-cultural theory; Psychology and dialetic; Psychology and marxism; Vigotski.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons