SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.27 número4Crianças institucionalizadas e crianças em meio familiar de vida: Representações de vinculação e problemas de comportamento associado(in)Consistências no processo ensino-aprendizagem relação entre a concepção e a prática (resultados comparativos numa amostra de professores de Português, Matemática e Inglês) índice de autoresíndice de assuntosPesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


Análise Psicológica

versão impressa ISSN 0870-8231

Resumo

LIMA, Isabel  e  FREIRE, Teresa. Qualidade da experiência subjectivano quotidiano escolar de adolescentes: Implicações desenvolvimentais e educacionais. Aná. Psicológica [online]. 2009, vol.27, n.4, pp.523-534. ISSN 0870-8231.

In the last years a growing interest about the study of the quality of subjective experience in adolescents’ daily contexts has emerged in research community. Special attention has been devoted to the school context, attending its relevance in the construction of adolescent’s life trajectory. The main aim of this article is to present a revision of empirical research conducted in the field of the subjective quality of experience in the school context, considering the theoretical and empirical model - The Experience Fluctuation Model. Focusing, specifically, in the concept of optimal experience, its impact in fostering the quality of school experience and in providing opportunities for optimal learning as well as for the development of positive life trajectories are discussed. Finally, the contributions of this perspective for research and intervention in educational contexts are highlighted.

Palavras-chave : Optimal experience; Optimal learning; Positive development; Positive psychology; Quality of experience.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons