SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.22 número1Desenvolvimento e aprendizagem da ortografia: Implicações educacionaisQualidade das relações familiares, auto-estima, autoconceito e rendimento académico índice de autoresíndice de assuntosPesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


Análise Psicológica

versão impressa ISSN 0870-8231

Resumo

MARTINHO, Cláudia. Interacções sociais entre crianças com deficiência mental: Benefícios cognitivos e aprendizagem. Aná. Psicológica [online]. 2004, vol.22, n.1, pp.225-233. ISSN 0870-8231.

This paper is based on a study of the role of social interactions between mentally disabled children, with light or moderate mental disabilities. The aim of this study was to understand the dynamics that characterise the interaction between these children and in order to do so the children were asked to solve two problems individually (control group) or in pairs (experimental group). The analysis of the results shows that, in both tasks, the children who worked in interaction (experimental group) presented more cognitive benefits and higher learning in the post-test situation than those who worked individually.

Palavras-chave : Social interactions; Down Syndrome; benefits of group work.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons