SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.22 número1Cientistas de palmo e meio: Uma brincadeira muito sériaDescobrir o princípio alfabético índice de autoresíndice de assuntosPesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


Análise Psicológica

versão impressa ISSN 0870-8231

Resumo

FIJALKOW, Jacques  e  RAGANO, Serge. Dyslexie: Le retour. Aná. Psicológica [online]. 2004, vol.22, n.1, pp.175-185. ISSN 0870-8231.

The recent publication in France of a plan of action for children with language problems is not without risks. After a brief description of the debates surrounding dyslexia, we examine their political context, focusing both on arguments based on a biological approach and arguments favouring an emphasis on social and pedagogical factors. We conclude by demonstrating that this problem concerns reading in general and is international, by indicating other ways of solving it, and by identifying, from a sociological perspective, two categories of reading difficulties with different origins.

Palavras-chave : Learning of written language; dyslexia; socio-pedagogical approach to dyslexia.

        · resumo em Português | Francês     · texto em Francês     · Francês ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons