SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.22 número1Era uma vez...Aprender a contar, aprender a pensar: As sequências numéricas de contagem abstracta construídas por crianças portuguesas em idade pré-escolar índice de autoresíndice de assuntosPesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


Análise Psicológica

versão impressa ISSN 0870-8231

Resumo

SILVA, Raquel Vieira da; VERISSIMO, Manuela  e  SANTOS, António J.. Adaptação psicosocial da criança ao pré-escolar. Aná. Psicológica [online]. 2004, vol.22, n.1, pp.109-118. ISSN 0870-8231.

The early evaluation of risk behaviour is become an important objective of Developmental Psychology. This article reports the adaptation of the questionnaire Preschool Psychosocial Adaptation (APSE) to Portugal. The APSE developed in Canada by the Laboratoire d'Ethologie Humaine (1990), is a questionnaire that aims to detect problems of adaptation in children in preschool. 398 children were evaluated, between three and five years, using the APSE questionnaire (Strayer & Noël, 1990). The different domains of risk are analyzed at the three age levels. The analyses showed a good index of internal coherence for the questionnaire in all scales. Four profiles were identified, the retired children were considered as the group in risk.

Palavras-chave : Risk; preschool; social development.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons