SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 número3Características motivacionais e opções curriculares no Ensino Básico: educação tecnológica vs.2.ª língua estrangeiraLack of control leads to less stereotypic perceptions of groups: an individual difference perspective índice de autoresíndice de assuntosPesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


Análise Psicológica

versão impressa ISSN 0870-8231

Resumo

FERNANDES, Antónia Pratas; CARUGATI, Felice  e  SELLERI, Patrizia. Sobre a avaliação: o comportamento subjacente à «norma de referência». Aná. Psicológica [online]. 2001, vol.19, n.3, pp.435-452. ISSN 0870-8231.

The aim of this study was concerned with the analysis of the evaluation behavior according with the reference norms. Rheinberg (1983) refers the existence of two norms of evaluation during the evaluation activities that are from the theoretical point of view opposed, one social and other individual. Based on the empirical work of Rheinberg (1980, 1983) e Forzi (1994) we analysed the categorization method of teachers and future teachers on their evaluative behaviour in the «Little Evaluation Test» and we proceed to the operational definition of the reference norm and consequently to de definition of three categories: social norm, individual and social-individual norm.

Palavras-chave : Evaluation; reference norms: social, individual and social-individual; evaluative behaviour.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons