SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 número2O perigo das palavras: Uma lição de Wittgenstein para psicólogos e educadoresFormação de sintomas: Freud e teorias cognitivistas, proximidades e afastamentos índice de autoresíndice de assuntosPesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


Análise Psicológica

versão impressa ISSN 0870-8231

Resumo

FARIA, Luísa. Aná. Psicológica [online]. 1999, vol.17, n.2, pp.265-273. ISSN 0870-8231.

The growing interest on the study of socio-economic status (SES) and race differences on causal attributions contrasts with the few conclusive results in this domain, due to the existing confusion between these two variables. The common school background of low SES subjects and black students, related with recursive failures, helplessness and teachers attitudes which suggest that failure is due to stable and uncontrolable causes leads to different interpretations of causes to failure with negative consequences for school achievement. These aspects will be analysed, evidencing the importance of adopting a perspective of ecological analysis that values the interactions between subjects and environment in the evolution of psychological processes.

Palavras-chave : Causal attributions; socio-economic status; race; school context.

        · resumo em Português     · texto em Inglês     · Inglês ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons