SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 número1Literacia - O papel da família na sua apreensãoExperiência escolar e julgamentos acerca da autoridade índice de autoresíndice de assuntosPesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


Análise Psicológica

versão impressa ISSN 0870-8231

Resumo

CARITA, Ana. O conflito na sala de aula: Representações mobilizadas por professores . Aná. Psicológica [online]. 1999, vol.17, n.1, pp.79-95. ISSN 0870-8231.

The purpose of the research is to give us un orview of the pedagogical relationship in the classroom mainly about conflict situations. It was our aim to explore the high teacher's representations about the conflict in the classroom - their attributions about his meaning and origins and the managing skills that they usually mobilize. This article as the following structures: first we present our conceptions of pedagogical relationship. Then we describe some empirical researches about this field and it is made a synthesis of the several lines in this area of investigation, referring some studies that explore the importance of the representations toward the explore relationship understanding. In the end we present and comment the data of our research and wich are related to the conflict representation in the classroom.

Palavras-chave : Pedagogical relationship; representations; conflict; indiscipline.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons