SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 número1Efeitos do tipo de instrução/objectivo na memorização e recordaçãoOs nomes das letras e a fonetização da escrita índice de autoresíndice de assuntosPesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


Análise Psicológica

versão impressa ISSN 0870-8231

Resumo

MATTA, Isabel. As representações de experiências sociais enquanto mediadoras do processo de construção de significações partilhadas . Aná. Psicológica [online]. 1999, vol.17, n.1, pp.39-48. ISSN 0870-8231.

Our research is based on the Vygotskian sociocultural theory and on the premise that children´s development is inherent to participation in social life. From this point social interaction and appropriation of mediational tools are crucial to a developmental process. In our presentation, we explore the assumption that child representational system is based on understanding events of everyday life. Familiar routine events are schematized in the child’s knowledge representational system (e.g. as scripts/narratives). These symbolic representations provide a contextual support to interaction and to cognitive and linguistic development.

Palavras-chave : Sociocultural experience; social interaction; scripts; narrative; event representations; modalities of semiotic mediation.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons